Zsírégető tabata


zsírégető tabata

Vizi Erzsébet A Tabata-edzés a magas intenzitású intervallumos edzések —HIIT- csoportjába zsírégető tabata, amit Izumi Tabata japán professzor fejlesztett ki a gyorskorcsolya válogatott részére azzal a céllal, hogy rövid időn belül a lehető legjobb formába kerüljenek a sportolók. A Tabata előnye, hogy a legtöbb izomcsoportra hat, rengeteg kalóriát éget el, felpörgeti az anyagcserétsőt még az antioxidánstermelő folyamatokat is aktiválja.

zsírégető tabata

Izumi professzor kutatásaiból kiderült, hogy sokkal eredményesebb zsírégetés céljából, mint ha egy órát futna az ember. Nagyon jó az állóképesség javítására is, ha legalább hetente három alkalommal végzel ilyen edzést.

A Tabata-edzések közös pontja, hogy négy perces körök váltják egymást, amiben kétféle gyakorlatot kell elvégezni váltakozva húsz másodpercig, köztük 10 másodperces szünetekkel. Az alábbi videóban látható edzés három szekcióra különül el, amikben a gyakorlatok az előbbi módszer alapján váltják egymást.

zsírégető tabata

Mivel hirtelen és gyorsan mozgatod át a tested, semmiképp se felejtsd a bemelegítést, majd a végén nyújtással zárd a tornát. Kiemelt zsírégető tabata Getty Images.

zsírégető tabata